italien.webblogg.se

Vi är tre tjejer som går på Hotell- och Turismprogrammet på De la Gardiegymnasiet i Lidköping och ska åka till Pescara, Italien för att ha praktik under drygt fyra veckor.

Intervju med Ivo

Publicerad 2014-09-30 20:10:00 i Allmänt,

Idag har jag gjort en intervju med en man i personalen som heter Ivo. Han arbetar i restaurangavdelningen. Jag här nedan översatt vår intervju till Svenska. 
 
Hur mycket arbetar du?
"Jag arbetar 8 timmar varje dag, utom en dag i veckan då jag är ledig."
 
Vad tycker du mest om med ditt arbete?
"Jag gillar mitt arbete här på hotellet och jag har arbetat här i 18 år. Det jag tycker om mest är frukostserveringen."
 
Hur bor du?
"Jag bor ungefär 12 kilometer från hotellet på min egna farm."
 
Hur ser din familj ut?
"Jag har en fru och en dotter. Jag har även många djur på min farm, som till exempel kor och höns."
 
Vad gör du på fritiden?
"På min fritid arbetar jag på min farm och arbetar mycket på mina åkrar. Jag producerar vin och olivolja."
 
Hur firar du större högtider, som Jul och Påsk?
"Jag firar, men jobbar oftast på högtiderna. Jag firar med min familj och mina vänner. De vanligaste maträtterna jag brukar äta är lamm, soppa med ägg, grönsaker, speciell julkaka med grapefruktsylt. Jag tycker att det är speciella högtider eftersom de har religiösa band, mycket känslosamt."
 
Vad drömmer du?
"Jag drömmer om att uppleva andra länder och dess traditioner och matkultur samt olika människors sätt att tänka."
 
 
 
/ Julie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela