italien.webblogg.se

Vi är tre tjejer som går på Hotell- och Turismprogrammet på De la Gardiegymnasiet i Lidköping och ska åka till Pescara, Italien för att ha praktik under drygt fyra veckor.

kommunikation

Publicerad 2014-09-19 22:45:24 i Allmänt,

Hallu
 
Vår Italienska blir bara bättre från varje dag som går men det är fortfarande lite svårt att kommunicera med andra Italienare som inte kan engelska. En av dem som jobbar i restaurangen Alfonso, jobbar jag mest med men han kan inte engelska och min Italienska är inte så värst bra. Vi använder det språket som alla försår, kroppsspråket. Han pekar, visar hur man ska göra och frågar ''okey?'' om jag fattar. Men jag tycker det är jätte bra att jobba med Alfonso för jag förstår mycket lättare av honom än när de engelska talande i restaurangen berättar vad jag ska göra. Anledningen till detta är man har mer fokus på kroppsspråket än på ord, detta gördet lättare att förstå och uppfatta.
 
Personalen sa att vi är bra för varandra, vi förstår varandra utan att förstå språket men jag använder engelska ord när jag pratar och Alfonso använder Italienska och där av snappar jag upp språket lättare. Så mer eller mindre, vi lär varandra språk.
 
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela